جستو جو

با کدام چشم ببینیم

با کدام چشم ببینیم

با کدام چشم ببینیم

مقدمه

با کدام چشم ببینیم؟ چه چیزهایی را ببینیم؟ خوبی ها یا بدی ها، مثبتها یا منفی ها، زشتی ها یا زیبایی ها؟ چه چیزهایی ارزش دیدن دارند؟ دنیای ما چگونه است؟ آفریده های خدا چگونه است؟

خداون منشاء خوبی ها و زیبایی هاست و سرشت انسان پاک است و انسان فطرتاً میل به زیبایی ها دارد، پس بیاید چشم دل را به سوی زیبایی ها و خوبی ها بگشاییم و به خودمان نزدیکتر شویم و در این دیدنی ها یاد بیگیریم ...........

یاد بگیریم : عشق ورزیدن را ، محبت کردن را، احترام گذاشتن را و لذت ببریم از بخشش و از خود گذشتن برای دوستان خوبمون، بزرگ ترهای مهربون و کوچکترهایی که ما سرلوحه آنها هستیم.

بیایید عشق بورزیم به زمینی که رویش راه می رویم و به هوایی که توش نفس می کشیم و عشق بورزیم به آسمون به خورشید، عشق بورزیم به خدایی که همه اینها را برای ما آفریده و به خدایی که بیشتر از هر کسی ما را دوست داره.

بیایید یاد بگیریم از خورشید که گرمای وجودش و نورانیت چهره اش همه را کامیاب کرده و از ماه که به زمین و زمان آرامش میده و از آسمان که زیبایی هایش را برای همه گسترده کرده و از زمین که فرشی شده زیر چای همه موجودات خوب.

یاد بگیریم از گل زیبای سرخ که از خاک و آب بی رنگ و بو چه رنگ و بویی از خودش تراوش می کنه.

یاد بگیریم از همه این ها نحوه ستایش کردن را، ستایش پروردگارمون، خالق همه این زیبایی ها و نعمتها، یاد بگیریم بنده مخلص خدا باشیم.

دیگران را شاد کنید

در شروع یک روز عادی زندگی از خودتان بپرسید : " اگر خدا به جای من بود برای خوشحال کردن دیگران چه می کرد؟ " به دنبال راه هایی باشید که بتوانید این کار را عملی کنید : در اتوبوس جایتان را به دیگری بدهید و آرام و مودبانه به پسری که اصرار میکنه به شما آدامس بفروشه گوش بدید و بعد به او نه بگویید و با نگهبان اداره یا کارمندها سلام و احوالپرسی کنید. به کودکی که هراسان به خیابون نگاه میکنه و منتظر فرصته که از لا به لای ماشین ها به سمت دیگه خیابون بره کمک کنید و به درختی که شهرداری جلوی خونتون کاشته تا محلتون را زیبا تر کنه آب بدید و ............

بگذارید مهربانیتان به جای خودتان با خدا حرف بزنه و به او نشون بدید که شما برای انسانها و مخلوقاتی که او آفریده و سر راهتان قرار داده احترام قائل هستید و آری نشان دهید که وجودی پاک از سر منشاء پاک ذات یکتا هستید.

پاسخ حرف نسنجیده

روز بعد اگر کسی شما را با حرفهای نسنجیده آزرده کرد و هیچ حرفی که از روی عصبانیت باشه به او نزنید بلکه قبل از هر چیز نفس عمیقی بکشید و شروع کنید به صحبت با خدا.

به خدا بگویید که آن فرد با حرفش شما را ناراحت کرده و بعد به این فکر کنید حالا که توانسته اید برخورد خوب و تسلط خوبی روی خود داشته باشید خدا سه ویژگی را در شما تایید می کند ،احترام، صبر و مهربانی.

حالا برای آرامش بیشتر خودتان و جبران این لطف خدا شما هم سه ویژگی خوب آن فرد را برای خدا ذکر کنید.

اشتباه هایتان را بسوزانید

چند ورق کاغذ بردارید و شروع کنید به نوشتن درباره قسمت هایی از گذشته اتان که از آن راضی نیستند : تاسف ها، کارهای احمقانه ای که ای کاش هرگز نکرده بودید، حرف هایی که نباید میزدید و کارهایی که ای کاش کرده بودید.

در واقع حکایت اشتباهاتی را که مثل سایه همیشه به دنبال شما هستند را روی کاغذ بیاورید.

طرف صحبتتان خدا باشد. هر اشتباهی را که می نویسید بلافاصه اقرار کنید که خودتان آن را مرتکب شده اید و کس دیگری در آن مقصر نیست.

بعد از نوشتن همه آن ها کاغذ ها را ریز ریز کنید و از او بخواهیدکه به شما کمک کند تا در زمینه های مختلف زندگی گام های نو بردارید.

کسی را ببخشید

در حالی که با خدا راز دل می گویید موضوع کسی را که در حقتان بی انصافی کرده یا با شما رفتار خوبی نداشته و به شما دروغ گفته یا دروغی را به شما نسبت داده و به شما تهمتی زده یا به عهدش وفا نکرده و با او در میان بگذارید.

سپس نامه ای را به خدا بنویسید و در آن تمام درد و رنج و ناامیدی و یا هر احساس آزار دهنده دیگری را که این فرد در شما ایجاد کرده توصیف کنید.

از خیانت، دورویی و بی عدالتی و ... او بگویید. بعد نامه را پاره کنید و در سطل آشغال بریزد.

او را ببخشید و دست آخر از خدا بخواهید به خاطر اینکه همیشه اشتباهاتی را که در زندگی کرده اید بخشیده تشکر کنید.

تمام روز مثبت

از خدا بخواهید تمام روز همراهتان باشد و کمک کند تا تمام مدت مثبت باشید. سعی کنید هیچ حرف منفی نزنید و حتی حرکتتان هم منفی نباشد. از این هم بیشتر روید و به دنبال موقعیت هایی باشید که بتوانید به کسانی که در طول روز با آنها سرو کار دارید حرف های مثبت بزنید : " خیلی ممنون " ، " چه کار خوبی کردی " ، "خیلی خوب بود" ، "آفرین" ، " چه کار خوبی کردی " ، "چه دفتر کار قشنگی دارید " ، " چقدر این رنگ بهت میاد" و .....

خدا را با خودتان همراه کنید

در هوای نا مناسب از خانه بیرون روید و کمی قدم بزنید. به باران و تگرگ یا برف شدیدی که می آید و به گل و لای و چالابها بخندید و اعتنا نکنید. روزهای سختی را که در زندگی از سر گذرانده اید به یاد آورید.

از خدا به خاطر اینکه در روزهای سخت زندگی همیشه در کنارتان بوده و تنهایتان نگذاشته قدر دانی کنید و زمانی که عشق به زندگی را از دست داده بودید و آن موقع که در شغلتان با شکست روبرو شده بودید و وقتی اتومبیلتان را درب و داغون کرده بودید و زمانی که بی پول شده بودید حتی پس اندازتان هم تمام شده بود یا ...

حالا بهتر حس می کنید که در عبور از ناملایمات زندگی و در ناامیدی ها و شکستها و بیماری ها و .... حتی مرگ تنها نیستید. خدا با شماست.

راز دار باشید

علاوه بر اینکه اسرار دیگران را حفظ می کنید اسرار خود را نیز حفظ کنید و خطاها و گناهان خود را پیش کسی بازگو نکنید و در صدد جبران آن باشید و آگاه باشید و آنکه بر تمام رازهای نهان آگاه است خداوند متعال است و او بسیار بخشنده و مهربان است.

زندگی

زندگی زیباست

زندگی آتشگهی دیرینه پابرجاست

گر بیفروزیش رقص شعله اش تا هر کران پیداست ورنه خوامش است و خاموشی گناه ماست. "سیاوش کسرایی"

زندگی هدیه خدا به شماست.

"شیوه زندگی" هدیه شما به خداوند.   " لئو بو سکالیا "

و چون بندگانم از دوری و نزدیکی ام پرسش کنند به آنها بگو من به شما نزدیکم هر که مرا بخواند دعای او را اجابت خواهم کرد.   " بقره – 186 "

حرف آخر :

خدایا مرا وسیله ای برای صلح و آرامش قرار ده بگذار هر جا تنفر هست بذر عشق بکارم .

هر جا آزردگی هست ببخشایم.

هر جا شک است ایمان.

هر جا یاس هست امید.

هر جا تاریکی است روشنایی.

و هر جا غم جاری است شادی نثار کنم.

الهی توفیقم ده :

بیش از طلب همدردی، همدردی کنم

پیش از آنکه دوستم بدارند دوست بدارم

زیرا در عطا کردن است که میستاییم

و در بخشیدن است که بخشنده می شویم

و در مردن است که حیات ابدی مییابیم


ارسال دیدگاه
دیدگاه شما بعد از تایید در قسمت نظرات نمایش داده خواهد شد.
لطفا نام را وارد نمایید.
لطفا متن دیدگاه را وارد نمایید.